Türkiye’den Almanya’ya bir marka çalışması “Pi Pizza”

   “Pi Pizza” Mannheim’da açılması planlanan bir pizzacı. Firma yalnızca mekanın pizzacı olarak düzenlenmesini değil, markalaşmak için bütünsel çözümler talebiyle geldi. Almanya, özellikle Baden-Württemberg eyaleti daha önce de projeler yaptığımız ve iyi etüd ettiğimiz bir coğrafya. Proje ortağımızın da Mannheim merkezli bir firma oluşu, marka süreçleri için yapmamız gereken saha çalışmalarını kolaylaştırıyordu ve çalışmalarımıza başladık.

   Bizden farklı olarak Almanya’daki tüketim kültüründe pizzacılar için dondurma servisini de eklemek genel kabul gören bir olgu. Almanya’da pizza ve dondurma gibi iki farklı ürünün aynı mekanda bulunması, hem işletme sahipleri hem de müşteriler için çeşitli avantajlar sunmakta. Ancak bu durum özellikle marka süreçleri için dezavantajları da getiriyor. Markalaşma hedefi olan bir işletme için, marka kimliği, mekanın konumu, hedef kitle, ürün kalitesi ve pazarlama stratejileri gibi faktörlerin dikkatlice değerlendirilmesi gerekmekteydi. Aynı zamanda markalaşma hedefine yönelik iç mimari çözümlemelerde de zorlayıcı bir mekan söz konusuydu. İki farklı üründen kaynaklanan bütünlük sorunu kadar, pizza ve dondurma için farklı aydınlatma ihtiyacı, mekanın küçüklüğünün getirdiği oturma alanı için ayrılabilecek yerin de kısıtlı oluşu çözümlenmesi gereken konulardı.

   Sınırlı oturma alanına sahip bir işletme için hızlı servis, dışarıya satış, sosyal nedya pazarlaması, müşteri sadakati gibi stratejiler oldukça önemlidir. Mannheim gibi öğrenci nüfusunun yoğun olduğu bir şehirde, gençleri merkeze alan, özel iletişim dili geliştirmiş, dinamik bir atmosfere sahip bir mekan kurgusunu, tesbit ettiğimiz sorunların çözümü olarak belirledik. Hızlı servis, uygun fiyatlar, özgün bir iletişim dili ve modern tasarım, gençlerin beklentilerini karşılayacaktı. “Pi’de bir kısa bir mola” mesajı ile de konsept ortaya çıktı.

"Gün ortasında,
gün bitiminde,
her an Pi’de
bir mola zamanı"

    “Pi”, basit, akılda kalıcı ve genç hedef kitleye hitap eden bir ad. Pi’nin matematiksel anlamı (sonsuzluk, sürekli döngü) üniversite gençliği için entelektüel bir çağrışıma açık, aynı zamanda “kısa bir mola” temasıyla pratikliği ve sadeliği simgeliyor. “Pi’de kısa bir mola” mottosu, hız ve kolaylık vaat ederken, günlük yoğunluğa bir ara verme fikrini gençlere samimi bir şekilde iletiyor. Özellikle üniversite öğrencileri için bu “kısa mola” mesajı dersler ve aktiviteler arasında hızlıca erişebilecekleri bir kaçamak sunuyor.

Hedef kitle analizimiz,
– Yaş: 18-25 (Üniversite öğrencileri ve genç profesyoneller),
– Gelir: Orta-düşük bütçeye sahip, hızlı ve uygun fiyatlı seçeneklere odaklanan bir grup.
– Davranışsal özellikler: Hızlı servis ve kolay ulaşılabilirlik arıyorlar, Sosyal medyada aktif, paylaşılabilir ve estetik mekanları tercih ediyorlar. Dışarıda yemek yeme ve paket servisi günlük yaşamlarının bir parçası.

Değer önerimiz,
– hız ve kolaylık : Pi, hızlı servis ve dışarıya satış stratejisiyle gençlerin zaman kısıtlamalarını göz önünde bulunduruyor,
– erişilebilirlik : gençlerin bulundukları yerlerden -kampüs, park veya toplandıkları mekanlar- sipariş verebilmesi, Pi’yi bir ihtiyaç halinde kolayca ulaşılabilir kılıyor,
– topluluk ve samimiyet : Pi, gençlere rahat, samimi ve sosyalleşme dostu bir deneyim sunuyor,
– Instagram dostu atmosfer : mekanın enerjik ve minimalist tasarımı, paylaşılabilir içeriklere olanak sağlıyor. Bu durum da sosyal medya pazarlamasını destekliyor.

    “Pi’de kısa bir mola” temasıyla, gençlerin günlük hayatında hem fiziksel hem de duygusal bir durak noktası olmayı hedefledik. “Pi” hızlı erişim ve sosyal medya dostu konseptiyle geleneksel pizza dükkanlarından farklılaştı. Marka görsel kimliğinde de sade bir “Pi” tasarımıyla, pastel yeşil (rahatlatıcı ve genç), turuncu (enerjik ve dikkat çekici), ve kırık sarı (neşe, samimiyet) ve geometrik şekiller kullanıldı. Ambalaj seçimlerinde de geri dönüştürülebilir ürünlerin seçimiyle çevre duyarlılığı vurgulandı.

Hızlı servis ve genç müşteri kitlesine hitap edecek ferah, modern ve işlevsel bir tasarım tercih edildi dekorasyonda da. Pastel tonlar ve minimalist detaylarla kullanıcı dostu bir deneyim oluşturuldu. Mekanın fonksiyonel bölümlere ayrılması ve ürünlerin ön planda tutulması, hem görsellik hem de pratiklik açısından etkileyici bir yaklaşım. Küçük yuvarlak masalar ve tabure tipi sandalyeler, hızlı ve sosyal bir yemek ortamını destekliyor. Duvar kenarlarında kullanılan uzun oturma bankları alan kullanımını verimli hale getirirken, konforlu bir bekleme veya yeme deneyimi sunuyor. Bu tür bir düzen, özellikle arkadaş gruplarının kolayca bir araya gelmesine olanak tanıdı.

   Mekan içindeki düzen, müşteri trafiğini kolaylaştıracak şekilde planlandı. Tezgahlar ve geçiş alanları hem çalışanların hem de müşterilerin rahat hareket etmesine yönelik oluşturuldu.”Take Away” (Paket Servis) alanı hareketliliği destekleyecek şekilde belirlendi ve oturma alanları arasında görsel bir ayrım olmasına rağmen, şeffaf tasarım unsurları sayesinde mekandaki akışın devam etmesi sağlandı.
Duvarlarda büyük, yuvarlak ahşap panel ve üzerine yerleştirilmiş pastel tonlarda geometrik desenli panolar kullanıldı. Bu, minimalist bir dekoratif unsur olarak mekana modern bir dokunuş kattı, yuvarlak formlar ve pastel renkler genç ve çağdaş bir estetik oluşturdu. Kemer şeklinde mimari detaylar (örneğin duvardaki yuvarlak hatlar), mekana yumuşaklık ve akışkanlık katıyor. Bu da mekanın genelindeki pastel tonlarla uyumlu bir şekilde huzurlu bir atmosfer oluşturdu.

   Modern ve yenilikçi bir marka kimliği oluşturmaya hizmet etmesi için tasarım, sosyal medya çağındaki gençlerin “Instagram-friendly” mekan arayışına uygun olarak dizayn edildi. Modern ve dikkat çekici dekor, mekanda hem fiziksel hem de dijital olarak bir çekim noktası oluşturdu. Böylelikle “Pi” için sadece mekan tasarımı değil, marka süreçleri ile birlikte düşünülerek pazarında iddia ortaya koyabilecek genç-dinamik bir marka çalışması yapılmış oldu.

Armeda
Aralık 2024